Woreczek to nie wszystko, czyli nadruki i etykiety na pieczywo

Kupując chleb bez woreczka, klient nie wie, co znajduje się w środku. Dzieje się tak często
w marketach, gdzie pieczywo jest zwykle wypiekane na miejscu z mrożonego ciasta. Coraz
więcej klientów zwraca uwagę na skład tego, co wkłada do koszyka, dlatego chętniej sięga
po pieczywo w woreczkach.

Jak wiadomo, klienci kupują oczami, dlatego atrakcyjne etykiety na chleb przyciągają
wzrok i zachęcają do zakupu. Jak stworzyć opakowanie, które nie tylko zabezpieczy
pieczywo, lecz również pozytywnie wpłynie na identyfikację wizualną piekarni?

Woreczki bez nadruku

Podstawowym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest woreczek bez nadruku
wykonany z folii CPP lub LDPE. Taki woreczek chroni pieczywo przed zanieczyszczeniami,
wilgocią i wysychaniem, a przy tym nadaje się do recyklingu. Chleb w woreczku jest w
pełni chroniony przed zanieczyszczeniami nawet wtedy, gdy klient rozmyśli się w drodze
do kasy i odłoży produkt bez użycia rękawiczki.

Choć woreczek bez nadruku skutecznie zabezpiecza pieczywo, klient nie otrzymuje żadnej
informacji o nazwie producenta i składzie chleba. To rozwiązanie polecamy więc
szczególnie piekarniom firmowym, w których znajdują się produkty od tego samego
producenta, a także firmom pakującym mechanicznie różnego rodzaju wyroby
piekarnicze i cukiernicze.

Woreczki z nadrukiem

Rozwiązaniem wspierającym rozpoznawalność marki jest nadruk na woreczku. Woreczek
z nadrukiem wcale nie musi być dużo droższy niż produkt bez nadruku. W firmie Tripak
proponujemy naszym klientom skorzystanie ze standardowych wzorów – w ten sposób
klient pokrywa jedynie jednorazowy koszt jednej matrycy opisowej zawierającej dane
produktu, skład i nazwę piekarni.

Istnieje również możliwość zamówienia spersonalizowanego projektu nadruku, który
stanie się znakiem rozpoznawczym producenta. Dużą zaletą woreczków z nadrukiem jest
możliwość umieszczenia na opakowaniu składu produktu i nazwy piekarni, co zwiększa
atrakcyjność marki w oczach klienta.

Etykiety na pieczywo

Oprócz nadruku na woreczku może się również znaleźć etykieta. Etykiety do chleba
pełnią kilka funkcji – od zwiększania rozpoznawalności marki po informowanie klienta o
zawartości woreczka. Tak naprawdę na etykiecie na pieczywo można zamieścić wszystko:
nazwę, logo, datę przydatności do spożycia, skład, wartości odżywcze, kalorie, informacje o
alergenach czy podziękowanie za zakupy .

Etykiety na pieczywo są szczególnie cenione przez osoby z alergiami pokarmowymi, które
nie mogą spożywać określonych produktów. Na etykiety do pieczywa zwracają uwagę
również osoby, które eliminują z diety określony typ mąki lub liczą kalorie. Etykieta na
chleb może mieć dowolny kształt, rozmiar, kolor i nadruk. Warto zwrócić uwagę na to, by
etykieta była wyraźna i odporna na ścieranie.

WSKAZÓWKA: Aby wyróżnić się na tle konkurencji, spersonalizuj swoje etykiety na
pieczywo, dodając chwytliwe hasło i zamieszczając kilka słów od siebie, np. Piekarnia XYZ
życzy smacznego!